26.01.2010

kronisk tonsolitt..?

Jeg har da altså fått denne fantastiske diagnosen av øre-nese-hals-spesialist Holt. "Du ha kronisk tonsolitt", sa han, og sendte meg videre til operasjon. Mandlene skulle bort! Jepp, jeg blei ganske glad for det, for selv om jeg ikke visste at min lidelse ble kalt kronisk tonsolitt, så har det såvisst plaga meg! Og her sitter jeg tilbake...jeg har vært i min første narkose, og mine to mandler befinner seg ikke lenger bak i halsen min, men i en søppelkasse på sentralsykehuset i Vestfold. Og det er helt greit!
Det som ikke er fullt så greit er at jeg snart har gått en uke uten mat, hvis en ser bort fra to saftis og en sjokoladepudding, og at det gjør vondere enn vondest bak i halsen. Jeg tør ikke tenke på de smertene jeg hadde hatt uten smertestillende! I <3 painkillers! Tenk deg en skikkelig vond halsbetennelse, gang den med 3 (minst!) - der har du meg nå. Men nok klaging, jeg har jo tross alt ønsket meg det her, og litt vondt skal jeg klare!
Hurra for mandeloperasjon!

Ingen kommentarer: